fredag 8 januari 2016

Låt ovissheten spira!



Jobb i Malmö även nästa termin. Schema och omfattning får jag besked om på plats på måndag morgon. Men det känns bra. Och som en illustration av hela 2016. Ovissheten. Den spända förväntan. Jag vet uppriktigt sagt inte ett dugg av vad detta året har i sitt sköte. Kommer jag att ha tur i arbete? Kommer jag att ha tur i kärlek? Kommer jag att släppa någon ny bok? Kommer jag att stå på någon scen? Kommer jag att fortsätta ha hälsan? Även den mentala hälsan? Kommer jag att fortsätta tro på människan som en ganska härlig varelse ändå och att det går att skapa en härligare mänsklig värld? I vilket fall kommer jag att mer än tidigare vara rädd om min mentala hälsa. Lyssna på mig själv. Både våga säga ja och nej. Vårda min energi. Vörda min fantasi. Låt det nya året spira!

Inga kommentarer: