tisdag 15 september 2015

Tankar kring en fallskärm

Fallskärms-Fredrik Reinfeldt är nog jättesur för att jag helt plötsligt som Fas 3-are får 80 kronor mer om dagen. Det innebär att jag vissa månader har råd med ett resekort. Detta minskar ju enligt Arbetslinjen mitt "incitament för att skaffa jobb". Själv känner jag en viss lättnad över att då och då slippa gå och lägga mig med en oro över att få ett samtal om ett vikariat eller en jobbintervju. Och tvingas säga nej då jag inte haft råd att ta mig till närmsta grannkommun. Min högsta önskan är självfallet jobb, inkomst och all frihet, trygghet och självrespekt det för med sig. Jag personligen känner just nu av skillnaden mellan vår nuvarande regering och vår förra. Min personliga revansch är att öka mina jobbchanser med ett föraktfullt men bittert leende åt en mörkblå regering vars fundament enbart gick ut på att råna de som inget har och ge åt de som redan har för mycket. Segla gott i din fallskärm Fredrik. See you in the sky...!

Inga kommentarer: