tisdag 15 september 2015

Öppet förslag till Sverigedemokraterna

Hej Sverigedemokraterna! Jag hoppas att ni har haft en bra sommar och samlat era krafter! Jag har tänkt mycket på det ni säger om att hjälpa flyktingar på plats! Jag känner att ni har helt rätt! Jag tror på att lösa saker på plats! Jag tror på internationell solidaritet! Men jag undrar lite över när det är dax att "komma till skott"? Jag har ett litet förslag: varför inte agera "mänskliga sköldar"? Ni kan exempelvis välja en kurdisk by som utsätts för angrepp från den turkiska militären! Jag menar inte att ni allihopa behöver åka ner, samla ihop hundra aktivister! Det räcker gott och väl! Turkiet aspirerar på EU-medlemskap och är beroende av "goodwill" och goda diplomatiska förbindelser med Sverige! Vilket utmärkt utgångsläge säg? De vill nog inte ha hundra svenska medborgares liv på sitt samvete! Så vad säger ni? Något att tänka på inför hösten? Med lite god vilja kan ni hjälpa väldigt många människor på plats! Jag kommer inte att rösta på er! Men jag kommer att känna en uppriktig respekt! Ha det gott i höst! Kampen för människovärdet fortsätter! Vänligen Martin Lund, Gamlegården, Sverige

Inga kommentarer: