torsdag 9 juli 2015

Aldrig säga aldrig?!!!

Jag trodde handen på hjärtat aldrig att Stjärnbarn. Dikter & drömmar skulle bli en riktig tryckt bok. Jag trodde aldrig att jag skulle finna en illustratör som målade en specialgjord tavla som lyckades spegla känslan och innehållet. Jag trodde aldrig att jag skulle få en artikel om mig och båda mina böcker på Kristianstadsbladets kultursidor dagen innan mitt boksläpp. Jag trodde aldrig att jag skulle få göra min debut med dikter från Stjärnbarn på scen i Osby bland fantastiska musiker och att två dagar efter släppet bli uppbjuden att göra samma för över hundra personer på Gustav Adolfs Torg i Malmö i solidaritet med Ship to Gaza och Marianne av Göteborg. Och jag skulle aldrig ens våga drömma om att få över 50 av dikterna tonsatta i världsklass och att sitta här och planera en turné i ord och toner. Och jag trodde aldrig att jag dagligen skulle skynda mig med bussen, trotsa regn och vind, för att posta min nysignerade bok till nya köpare så att de får sin poesi innan helgen. ALLT för mina köpare och läsare! ALLT för Poesin och min eviga ledstjärna - Allt för alla - alla för en!!! OCH - det är väl sant att man ska aldrig säga aldrig?!!!

1 kommentar:

Tess sa...

Underbart, så glad för din skull ! Nä man ska verkligen aldrig säga aldrig.. Och har man en dröm ska man låta den leva..en dag kan den bli sann !

/Teresia