lördag 13 juni 2015

Stjärnbarnsligt mörkermys ♥

"Jag lyser upp mitt mörka rum med ljus och stearin..." Sitter ensam i mitt mörka rum och lyssnar på mörka vackra musikaliska tolkningar från min diktsamling Stjärnbarn. Dikter & drömmar (som släpps om två veckor!) av min mysiga musa Ewa Nilsson från Köping. Som efter att ha läst halva boken hunnit förära mig med 30 tolkningar och tonsättningar. Smäktande vacker visa. Alltid perfekt fångande stämningen och känslan i varje enskild dikt. Vilket skapar en enastående musikalisk variation som gör att jag aldrig tröttnar på sångerna. Ingen tolkning låter likadant som en annan. Och jag själv kan släppa oron över att dikterna låter likadana. Vilket de inte gör. Trots att jag använder ett visst språk. Nu ska ingen avskräckas av bilden. Man MÅSTE inte ha svarta ljus och dödskallar i guld för att läsa Stjärnbarn. Man måste inte ens läsa min diktsamling vid midnatt. Blir så lycklig av Ewas egna ord om dikterna: "Du HAR balansen – de ljusa är så vackert ljusa, de mörka är så smärtsamt mörka. Tillsammans ger de perfekt balans mellan yin och yang i Stjärnbarn." Nu kan jag äntligen känna att jag LYCKATS!!!! ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

1 kommentar:

Unknown sa...

discover this info here buy replica bags online you can find out more look at here now right here like this