måndag 15 juni 2015

Sommarkortet!!!!

Så har jag det åter i min hand! Den magiska gyllene biljett till Friheten som räddade sommaren för mig förra året! Sommarkortet! Med vilket jag nu i två hela långa månader kan resa fritt med tåg och buss i hela Skåne! Skulle solen skina och jag vilja åka och bada i havet? Jag har Sommarkortet! Skulle jag vilja sitta på terrassen vid Kärnan i Helsingborg, läsa poesi och blicka över Sundet? Jag har Sommarkortet! Skulle vädret vara trist och jag vilja kura i kryptan i Lunds domkyrka? Jag har Sommarkortet! Skulle jag vilja sätta mig i klosterträdgården i Ystad och läsa en bok? Jag har Sommarkortet! Skulle jag vilja ta en falafel på Möllan i Malmö? Jag har Sommarkortet! Skulle jag vilja upptäcka helt nya smultronställen? Jag har Sommarkortet! Min jungfruresa denna sommar var till min praktik i Landskrona! Som klart underlättas! Jag har Sommarkortet! Jag kan flyga och fara! Som en fjäril! Jag är inte rädd! Jag har ju Sommarkortet!!!!

Inga kommentarer: