måndag 15 juni 2015

Min flytt till slottet!

Idag flyttade jag in i slottet! Inte som privat boende! Jag sover bra i min nyrenoverade etta på Gamlegården i Kristianstad! Men mitt arbetsrum har härmed adress Landskrona Slott! Citadellet! Jag kände direkt att jag kommer att trivas! Intill gamla fängelsetornet för livstidsfångar! Kvinnoanstalt och fängelse långt in i modern tid! Utsikt från fönstren över slottsgården! Stenbänkar med lejonfötter att ta en fika på! Bara grejen att gå över en vallgrav till sin arbetsplats kan göra vem som helst till barn på nytt! Detta gamla 1500-talsslott som svenska och danska kungar har slagits om! För att kunna slåss mot varandra! Behärska sundet! Men jag kan nog känna mig trygg där jag sitter och dokumenterar modern arbetarhistoria!

1 kommentar:

Linn sa...

För sisådär 12 år sen så fick jag ta mig ett dopp med kläder på precis där. För att hämta upp en halv(hel?)galen hund som vägrade komma upp ur det kalla vattnet.
Tror t o m vi hamnade i Landskronaposten. :)