torsdag 21 maj 2015

Tolkad ♥

Igår kväll kände jag mig plötsligt ledsen, orolig och trött. Ni vet när man känner sig som en skir bubbla som plötsligt spricker. Så får jag bara sådär när jag tänkte försöka sova höra fyra tonsättningar och insjungningar av dikter från min diktsamling Stjärnbarn. Helt fantastiska. Får känslan av vacker folklig visa. Hymn. Riddarballad. Vibbar av Sofia Karlsson, Cajsa-Stina och Åsa Jinder. Detta känns bara så jättestort för mig. Tårarna bara rann igår... Ikväll lyssnar jag på samma igen. Känner mig harmonisk och lycklig. Tack Ewa Nilsson! O stora sångmö! Och tack för att du vill göra något av detta med mig på Köping Art & Music Festival i sommar! Jag har även åter lyssnat på Stefan Kress fantastiska och finstämda (bortsett från en underbart cool och kul blues-stänkare!) tonsättningar och insjungningar! Just nu har jag två "skivor" med två gudabenådade musiker som tolkat 16 av mina dikter! Som samtliga kommer med i Stjärnbarn! Och fler är som jag förstår det på gång...! Det är verkligen en ynnest att få höra sina dikter tonsatta och tolkade. Av begåvade musiker. Dessutom medan man lever. Det gick Dan Andersson och Gustaf Fröding miste om. Detta ska jag tänka på varje gång jag börjar tvivla på mig själv och det som snart komma skall....!!!! ♥ ♥ ♥

Inga kommentarer: