onsdag 27 maj 2015

♥ Stjärntolkningar ♥

21 av mina dikter i Stjärnbarn. Dikter & drömmar har nu blivit tolkade och tonsatta. Sammanlagt 27 inspelningar då ett par av dikterna har fått mer än en tolkning. Och jag har till och med fått äran av att höra mina egna ord sjungas både två- och trestämmigt. Samtliga sånger så vackra och finstämda att de berikat den svenska visskatten. Och fått mig att gråta. Av lycka. Först Stefan Kress. Sedan Ewa Nilsson. Och idag har jag fått höra Serene Eleonor sjunga och spela direkt ur hjärtat. Ni har alla lyckats fånga mina enkla små ord och skapat magi. Att vakna till. Att somna till. Att glädjas åt. Att få ro i själen av. Något jag behöver mer än någonsin efter det turbulenta framfödandet av boken. När jag tittade i brevlådan idag hade jag helt överraskande fått boken Bestemors vuggevise av den norska författaren Guri Håve som även beställt båda mina böcker. Med hälsning: "Til den svenske poeten Martin." Därmed är jag även internationellt erkänd som poet. Det som smärtar mig mest är inte alla smäckra toner och ord jag välsignats med. Det jobbigaste är att det är en månad kvar till mitt boksläpp. Men om exakt en månad, 27 juni, har Ni alla chansen att hålla ett Stjärnbarn i era händer. Ni är alla Stjärnbarn!!!! ♥ ♥ ♥

Inga kommentarer: