fredag 8 maj 2015

Sommar, sol & secondhand (rapport från Djungelbalkongen)

Solen steker i ryggen på min soliga balkong! Som grönskar så att jag inte längre kan se de skära kära kronorna på de japanska körsbärsträden vid barnens gungor! Mina syskonbarn brukade kalla min balkong för Djungelbalkongen när de var små! Och jag känner mig själv lite som balla Trazan Apansson där jag sitter med min kaffemugg och lyssnar på Accept i grönska och fågelkvitter! Men jag tar mig ändå en liten kôpp även i min nya mysiga fåtölj i vardagsrummet! Som jag köpte igår på Pingstkyrkans secondhand (nära och bra när jag fick kånka hem över axeln)! Inrednings-junkien som går och skakar i abstinens innan secondhand-affären öppnar: "Jag kan sluta när jag vill! Men jag MÅSTE ha en schysst fåtölj till!" Jag köpte förresten två för en hundring så jag får bekväm plats för rumpan åt de som kommer över på lite kaffe och glass när jag fyller år om en vecka! Secondhand i första hand! Jag ser bara fördelar! För både plånboken, miljön och den goda smaken! Och bakdelen! Med mjuk plysch slipper man träsmak i rumpan! En av anledningarna till att jag kommer att fortsätta att ha fåtöljer även som köksstolar! Men nu kallar Djungelbalkongen! Önskar Er alla en underbar fredag i maj! Första sommarmånaden!!! ♥

Inga kommentarer: