fredag 8 maj 2015

Regnbåge

Denna vackra regnbåge lyste över Göinge igår! Efter en halvtimmes promenad på vägen i ösregn! Efter att uppvärmd av vedspis och kaffe i Öraholma slutligen (så gott som) satt samman min diktsamling med "bokmorskan" Leif Börje Frid! Efteråt fick jag besök hemma och min vackra specialmålade tavla som ska pryda omslaget blev proffsigt fotograferad av storasyster Maria! En intensiv dag och kväll som gjorde mig själsligt utmattad! Och tvivlet slog till som en blixtknall: duger detta? Men det är kanske ett gott tecken? På att jag menar allvar med det jag slitit med i ett och ett halvt år (mest helger och nätter)? Undrar om inte Gud själv tvivlade lite innan han reciterade Koranen för profeten Muhammed? Om Marx och Engels vrålade: - "Yes! Där satt den!" när de fick till slutklämmen på Kommunistiska Manifestet? Eller Homeros efter första versen i Iliaden? Efter 1700 år sitter fortfarande Bibelns redaktörer och velar över om apokryferna ska vara med eller inte! Det var längesen jag sov så länge och så gott! När jag vaknat över en kaffe läste jag den slutgiltiga versionen av min diktsamling och tänkte: - "Yes! Där satt den! Detta duger!" Det slutade regna! Syndafloden var över! Såväl den svarta korpen som den vita duvan kom tillbaka! Arken landade! Solen steg upp! Och en regnbåge restes på himlen! Om en vecka fyller jag år! Då ska jag fira detta genom att dricka vin och bli berusad som Gubben Noak! Förhoppningsvis är även omslaget till min vackra diktsamling färdigt då! Sen jävlar anamma, mina damer och herrar... SKÅL i skaldemjöd!!!!

Inga kommentarer: