fredag 22 maj 2015

Finaste födelsedagen!!! ♥ ♥ ♥

En vecka har gått sedan min födelsedag förra fredagen. När jag fyller år 15 maj skiner alltid solen. Det slår aldrig fel. Nu strålade den somrigare än någonsin. Vilket var extra fint då vi besökte pappas minneslund istället för den 75-årsfest man hade hoppats på. Men bland blommor och söta små syskonbarn kändes det ändå att livet trots allt går vidare på något sätt. Jag hade "öppet hus" när mina fina systrar Emma, Sara och Maria med familjer kom och hälsade på och blev bjudna på glass och kaffe på min soliga gröna balkong. Dessa avlöstes av mina fina vänner Stefan och Anton som hängde med på en promenad på Näsby fält för att avrunda med elgrillad korv i soffan. Att jag fick omslaget till min diktsamling Stjärnbarn färdigt av broder Daniel samma dag och kunde presentera både det och titeln var pricken över i:et. Det är helt enkelt den vackraste födelsedag jag någonsin har haft. Jag är så tacksam över alla fina människor i mitt liv att jag skriver detta med tårar i ögonen. Ikväll ska jag ha ensamt fredagsmys med choklad, salt & pepper-kex och örttéet "Hjärt-chakra". Tända doftljus. Och somna gott i nybäddade lakan. Fina presenter jag fick för en vecka sedan. Det kommer att att kännas som ett riktigt litet hemma-spa. Tack alla underbara fina från en lycklig 43-åring!!!! ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Inga kommentarer: