söndag 12 april 2015

Soft söndag i soffan

Så försvann sommarvädret. Men det är ju april och bara att tacka och ta emot. Jag har hunnit vårstäda och pynta upp balkongen. Till och med putsat fönsterna i vårens vackra väder. Eller var det sommarens? Igår blev det fem timmars naturpromenad i tjugo graders värme. Så efteråt var det knappast fy skam med taco-frossa i soffan (mini-inflyttningskalas i min "nya [renoverade] lya"). Och att sova länge och gott inatt. Vakna lycklig och nöjd. Dricka kaffe. Lyssna på musik och avverka en hög av tidningar. Vuxenpoäng? Min plikt som engagerad samhällsmedborgare? Eller enbart lättja? Svepskäl kvittar. Frågan är var jag ska placera min vältränade rumpa? Balkongen? Köket? Ute- eller inneservering? Äh! Soffan och vardagsrummet är varmast och mysigast! Och närmast till musiken! I afton ser jag fram emot ännu mer soffhäng! Och frossa på både tacos och SVT Öppet Arkiv! Önskar Er alla en riktigt skön söndag!!! ♥ ♥ ♥

Inga kommentarer: