fredag 24 april 2015

Me and Skånetrafiken

"Freedom's just another word for nothin' left to lose, and nothin' ain't worth nothin' but it's free!" Jag vaknar beslutsam denna fredag i Livet! Kosta vad det kosta vill! Tärningen är kastad! Jag har idag köpt kort för Skånetrafiken och reser fritt i Skåne en hel månad! Var jag hamnar får tärningen visa! Första turen bar i alla fall av till mysiga Malmö och magiska Möllan! För en god traditionell thai-lunch samt fika på Martin´s med min trevliga vän Eva! Det kommer att bli många äventyr med tåg! Spontana som planerade (det får mer än gärna handla om jobb om jag får drömma)! Och jag kommer oftare att lyxa till det med att ta bussen istället för apostlahästarna! De sistnämnda har travat mycket detta året! Vilket både syns i spegeln och känns i kläderna (och sulorna)! Jag behöver nog gå upp åtminstone fem kilo inför Beach 2015! Men det ska säkert gå... ta bussen! Och tåget! Mot Äventyret! Mot Friheten! Utan fusktärningar! Alea jacta est!!!

Inga kommentarer: