tisdag 28 april 2015

Alea jacta est!!!!

Nu är tärningen kastad! På riktigt! Första manus till min diktsamling har nåt min förläggare och första sättningen är klar! Jag kunde aldrig drömma om att det skulle hända så här snabbt! Trots att manus i praktiken varit klart länge (men ständigt kompletterats med nyskrivna alster)! Det var det gamla vanliga som så ofta står i vägen för drömmarna - det krasst ekonomiska! Men jag hade inget att förlora på att höra mig för om att testa "crowdfunding"! Och samma dag anmälde sig tillräckligt många pålitliga människor för en förhandsbeställning för framfödandet av en bok! Min nästa grej blir att "gallra i blomsterrabatten" (låter trevligare än "kill your darlings")! Jag har för mycket text vilket jag var beredd på! Så vissa dikter slipper undan rampljuset! Jag får sköta detta med varsamma fingrar! Första sättningen av min första riktiga diktsamling kom till samma dygn som Tomas Tranströmer gick i graven! Fysiskt då! Poesi kan inte dö! Inte Livet heller! Det är kanske mitt enda egentliga budskap i min diktsamling! Jag utlovar 120 sidor poesi och lyrik som passar utmärkt till Vivaldi och levande ljus! Té går lika bra som ett glas rött! Hjärtat dunkar! Tankarna snurrar! Vad har jag givit mig in på? Tärningen är obönhörligen kastad! Litteraturhistorien har nått en ny milstolpe! Nu gäller det - ty snart smäller det!!!!

Inga kommentarer: