söndag 8 mars 2015

Våren är kommen!!!

Jag såg en utslagen idag! Jag såg flera utslagna idag! I vårt nya VARMA land! Mitt paradisiska Näsby fält! Utslagna blåsippor som sträcker sig nymorgnat mot solen efter vinterns långa sömn! Vakna min vän! Våren är kommen!!! Känner mig själv som dessa lysande blåa sippor! Öppnar mig mot solen och världen! I nyfikenhet! I glädje! I kärlek! Grönska! Mot en blå himmel! Vinterjackan har åkt av! Jag följer naturens eget mode! När man går och njuter av sol och fågelkvitter på ett öppet fält i kortärmat då är det VÅR!!! Solen glimmar på sjön från vilken vass och alar höjer sig mot skyn! Blänk över träskets svarta vattenyta! Någon romantisk tjej som vill sitta här på bänken och pussas med mej? Vårda denna vårda'?! Oj! Vad hände? Där försvann vårkänslorna.... och övergick i sommarkänslor!!! Jag vill grilla och dricka öl!!! Jag vill testa att bada i nån sjö!!! Jag är på festivalhumör!!!!!

Inga kommentarer: