torsdag 26 mars 2015

Fångad Torsdag! ♥

Torsdag förmiddag! Utkastad från mitt eget hem av hantverkare! Nu ska de få slita i asbest och damm medan herrn i huset slänger på sig finkavajen och promenerar till stan! Nån gång vart tjugofemte år ska man få känna sig som en herreman! Buffé med kvalité på Cafe Miró med Stefan! Jag hade glömt hur gudagott rotmos är! Perfekt till fläsklägg men funkar även finfint till lax med wasabi-täcke! Påskmust, Ballerina och filmen om Björn Afzelius som efterrätt hos Stefan! Och inte minst får jag höra flera av mina tonsatta dikter framföras stämningsfullt av mäster Kress! Jag finner inte ord för vad han åstadkommit med mina ord! Relaxkväll på Tivolibadet i Kristianstad! Nedsläckt och levande ljus kring bubbelpoolen och i foajén! Arombastu med doft av kanel och rosenträ när jag smörjer in kroppen med salt, kokos, olivolja och honung! Hemma blir det ett par glas rött och en påse Gott & Blandat ("supersur")! Kvälls-spaghetti och ännu ett glas rött! Kavajen på och humöret på topp! Tillbakalutad musik! Vardags-lyx i en lya utan golv då hantverkarna inte hunnit bli klara när jag kommer hem! De ligger åtminstone inte döda på golvet i asbest-lunga! De jobbar duktigt och min lilla lya ska nog bli riktigt fin till slut! Ja, vad säger man? Hej lilla torsdag! Jag har lyckats fånga dig! Kram, klapp och puss! Gutår! ♥

Inga kommentarer: