fredag 13 februari 2015

Fredagen den 13:e

Fredagen den 13:e. Otursdag eller lyckodag? Av alla dagar var jag just idag på en intervju för ett riktigt drömvikariat. Hur det går vet jag inte än. Jag vet bara att jag skulle stortrivas. Jag skrapade även en Trisslott. Vilken jag inte vann något på. Men det var en gratis present och jag fick en spännande minut. Fredagen är kärleksgudinnorna Friggs och Frejas dag. 13 är det fullbordade månåret. Den perfekta lyckodagen innan de patriarkala olyckskorparna tog över. Jag har inte tur i spel. Hur det går i arbete återstår att se. Men en sak vet jag. Jag har lyckan med mig i kärlek. Vilket jag återkommer till imorgon då det är Alla Hjärtans Dag. Ikväll ska jag dock mysa ordentligt i min ensamhet. Med kärlekschoklad till kaffet framför TV:n, bok och mysig musik. Lyckosamt lycksaligt fredagsmys önskar jag Er alla! ♥ ♥ ♥

Inga kommentarer: