torsdag 30 oktober 2014

Nyårshälsning

Imorgon infaller Samhain. Det keltiska nyåret. Tiden för att minnas och se tillbaka. Då gränsen mellan de levande och döda är upplöst. Jag är bjuden på halloween-fest med några av mina härligaste vänner imorgon men måste tyvärr tacka nej. Jag inleder istället "nya året" på lördag med tända ljus och minnesstunder för mamma och pappa. Detta blir min första allhelgona utan någon av mina föräldrar i det fysiska livet. Efteråt ska jag fika med mina fina syskon. För att avsluta med lite mys-fest med mysiga vänner. Så hedrar jag de levande i minnet och de levande i nuet. Hyllar Livet och upphäver Döden. Sluter cirkeln. Kommer tillbaka till början. Nu ska jag basta med avslappnande eteriska oljor. Bada i masserande bubblor. Få tankarna att domna. Simma lugnt i ett nersläckt badhus med tända levande ljus. Tid för kontemplation. Rening av kropp och själ. Länge leve Livet! Välsignad varde Världen! Kärlek, Lust och Lycka! Gott Nytt År! ♥ )O( ♥

Inga kommentarer: