torsdag 11 september 2014

Vet du?

"Mitt namn är Fredrik Reinfeldt. Vet du? Under min tid som statsminister så har arbetslösheten ökat från 6% till 8%. Ändå har vi gjort Fas 3 till Sveriges största arbetsgivare. Vet du? Under min tid som statsminister har löneskillnaderna mellan kvinnor och män ökat med 50%. Detta på grund av våra jobbskapande skattesänkningar. Och vet du? Under min tid som statsminister har Sverige blivit världsledande i ökande klassklyftor. Och vet du? Under min tid som statsminister har vi utförsäkrat rekordmånga sjuka och arbetslösa. Och vet du? Allt detta har vi gjort för att bryta utanförskapet. Och vet du? Ingen vill ju känna sig utanför. Alla vill ha ett jobb att gå till. Ett jobb är ju även jobbarkompisar, fikarast och semester. Frihet. Och vet du? På måndag har jag kanske inget jobb att gå till. Och vet du? Ingen ska behöva känna det så...."

Inga kommentarer: