onsdag 24 september 2014

Glass & ballong (eftervalskänslor)

Jag är inte politiskt deprimerad efter valet. Jag är snarare politiskt..... utmattad. Tycker att det är skönt för varje dag det inte händer något i regeringsfrågan. Det ger mig lite andrum. Pallar inte ens ta ställning i frågan om nyval. Som "gräsrotsaktivist" har jag dessutom svårt för den teater som spelas i toppen. Typ regeringsfrågan nu. Med samtliga partiledare utan undantag. Efter klysch- och leksaks-debatterna partiledarna emellan som pågick dagligen. Och inte minst blir jag trött av att genom "guilt by association" tvingas klä skott för SD:s framgångar för att jag är vänster(!) och därmed "elak mot SD:s väljare" (= bullshit och en personlig förolämpning). Så jag tittar tillbaka på bilderna från valstugan. Där jag hade trevliga och oavbrutna samtal med ungdomar och nyfikna. Så att jag knappt hann ta en glass till kaffet i solen. Jag blev till och med intervjuad i Kristianstadsbladet:

"Vi behöver ett annat samhälle"

Där jag ser väldigt engagerad och allvarlig ut. Var är glassen? Kebabrullen? Ballongerna? Var detta verkligen jag? Var valrörelsen verkligen kul? Ja, det var jag! Ja, det var kul! Och politiken kommer att bli kul igen! Allt blir just så kul som man gör det! Om man bara får andas och samla kraft! Ballongen har inte spruckit - den har bara pyst lite! Vi behöver ett annat samhälle!!!!

Inga kommentarer: