måndag 1 september 2014

1 september

1 september! Ny vecka! Ny månad! Ny årstid? Tycker mest att sommarvädret kom tillbaka idag! I vilket fall en trevlig måndag! Dagens outfit fick bli min Alonzo-tischa! En fika med min vampyr-väninna Lydia! Jag blev inte biten i halsen och inte ens moderaterna i valstugan blev anfallna (fast de är ganska blodlösa ändå)! Tack för trevligt sällskap och lycka till med nya jobbet i Kristianstad! Sen blev det dax att själv ta ett pass i valstugan (inte moderaternas dock)! Jag satt med en kaffe och blev intervjuad av både Kristianstadsbladet och diverse skolungdomar! Kände mig som en riktig rockstjärna med Hollywood-leende! Men i slutet blev det lite för många sura gamla rasister! Därför kändes det skönt med premiär för arombastu och bubbelbad på Friskvårdshuset/Tivolibadet! Man blev ganska burrig i skallen och tankarna skingrades! Får köra mitt första gympass denna veckan också! Brukar använda september till att chocka kroppen med träning och en vit månad efter en sommar av lättja och en diet på öl, vin och skräpmat! Hemma blev det Soldatens ärtsoppa och Aftonbladets partiledardebatt! Signerar ett ex av min bok som fått en köpare i Dalarna! Tänker avrunda aftonen med några avsnitt av Mumintrollet på SVT:s Öppet Arkiv! Kommer att känna som en riktig reality show efter partiledardebatten...!

Inga kommentarer: