fredag 29 augusti 2014

Tusen och en morgonkaffe

Gud så gott jag har sovit i natt. Och drömt. Drömde om att jag åkte vattenrutschbana. Sen drömde jag att jag hjälpte en tjej att tapetsera (!) med tidningspapper (hon var lite konstnärligt lagt). Hon var sagolikt vacker åt det orientaliska hållet (persisk?). Hon hade nån jävla kille men så kom hon och la sig bredvid mig, smekte min kind med sin mjuka hand och frågade om jag tyckte om henne. Jag började smeka hennes vackra svarta hår och honungslena hud och kände mig sanslöst förälskad.... så ringde förstås väckarklockan. Och jag kommer aldrig mer att få träffa henne. Så jag fick aldrig min belöning för tapetseringen. Otack är världens lön. Men, men. Livets orättvisor och sagolika lyckoämnen finns även i den vakna världen. Och en mugg morgonkaffe eller tusen har guld i mund! ♥

Inga kommentarer: