fredag 1 augusti 2014

Rediga rockers dansar (en sann kärlekssaga) ♥

Sista lördagen i juli. Den stora kvällen är inne. Det jag fått höra i flera månader att jag absolut inte får missa: kusin Lotta och Kim har äntligen sin stora fest! Och vilken fest! Villandsgården vibrerar! Och vad passar bättre i den skånska myllan än äkta rock´n roll?!! När Billy´s Jukebox intar scenen kan ingen sitta stilla! Barn som aldrig vuxna barn, rullstolar som lätt ostadiga ben, morbror Kaj buggar loss... till och med jag sliter mig upp och dansar! Man blir snygg av rock´n roll!!!! Kim gästsjunger! Inte i "blåa skor" trots Kal P Dal-medley! Men i bar överkropp och gröna självlysande gympadojor! "Dä ä bara råck´n råll"!!!! Salladsbuffé och chokladpudding! Presentöppning med en äkta registreringsplåt från Graceland som höjdpunkt! Och vackrast av allt: Lottas offentliga berättelse om hur kärleken förde henne och Kim tillsammans! En saga som är sann! Rediga rockers dansar! Rediga rockers får en tår i ögat! Tack för den rockigaste fest jag varit på!!!! ♥

Inga kommentarer: