onsdag 27 augusti 2014

Öppen dörr

Kaffe och nya Opeth. Känner mig lite smått proggig på morgonkvisten. När jag vaknat innan klockan åtta, pigg och energisk. Hur kan detta komma sig? Det ser ut att bli en solig och härlig dag i tiden då sommaren pussar hösten. Jag ska leverera lite valsedlar till biblioteken hemma på Näsby så folk kan förtidsrösta på en lite mer omtänksam och solidarisk politik. Och jag ska göra en rejäl laddning lasagne som ger multipla orgasmer åt smaklökarna. I övrigt känns dagen och livet som en öppen dörr. Vad ska jag gå ut och möta? Med Spotify i lurarna i min nya fina i-Phone 5? Ibland kan man känna av det där abstrakta begreppet "frihet". Som ju ingen riktigt kan ta på. Däremot känna på. Som nu. Livet känns ganska bra ändå. Tur det. Vi har ju bara ett. Året är inte slut. Livet är inte slut. Inte ens sommaren är riktigt slut! ♥

Inga kommentarer: