söndag 15 juni 2014

Apgränd & Copacabana - Ystad by summer!

15 juni! Äntligen! Som jag längtat! Sommarkortet! Som gör att jag kan resa fritt i hela Skåne i två somriga månader! Att solen strålade lite extra somrigt gjorde inte saken sämre! Steve, Lolla och jag tog bussen ner till Ystad! Skånes kulturhuvudstad nummer ett! Medeltida mysiga gränder (med roliga namn som Apgränd)! Och klosterträdgården! Där jag framöver kommer att vallfärda för att dra mig tillbaka i min ensamhet med en bok i rosengården! Idag var det dock inte tid för ensamhet utan en väldigt trevlig dag med mina härliga vänner! Den planerade avstickaren till Ale stenar sköt vi framåt lite! Istället lockade playan! Copacabana kan slänga sig i väggen i jämförelse med Ystad Saltsjöbad! Med sin vita sandstrand och badkarsklara vatten! Vikingablodet svallade i mig när jag kastade mig i de svalkande klara böljorna! Vart styr färden imorgon? Jag vill! Och jag kan!

Inga kommentarer: