söndag 30 mars 2014

Vårdagskväll (Sommartider) ♥

"Läppar mot läppar, två hjärtan i brand..." Nä, det har nog inte slagit över till Sommartider! Mina läppar får jag själv slicka efter maten! De smakar honungsmarinerad fläskkotlett! Yummie, yummie! Kiss me honey! Söndagsångest de luxe - är för söndags-slö för att klä på mig och ge mig ut i solen. Slänger på ett par kortbyxor och slö-solar på balkongen istället. Söndag är ju Solens Dag. Grillar mina kotletter i elgrillen i köket men avnjuter på min fredade balkong. Nyborstad och med mina fådda blommor på bordet. Nejlikorna och rosen som ännu är röda. Fåglarna kvittrar och barna leker utanför. När solen går ner över taken på gården (Gamlegården) myser jag ner mig i soffan med svensk 60-talsunderhållning på SVT Öppet Arkiv. Skäggen från 1963. Anti-humor på odödlig nivå. Skrattar så jag får ont i magen. Borde inte ätit så mycket innan! Världen var bättre innan jag föddes. Åtminstone på TV. Sänder en liten söndagshälsning från mitt eget mysiga lilla ghetto. Denna vårdagskväll. Vårdagskväll... vilket vackert ord! Men Våren är ju visst ack så vacker! ♥

Inga kommentarer: