onsdag 12 mars 2014

Tegelsten av glass

Bryter de senaste dygnens mönster. Alldeles för trångt med folk på Näsby fält. Som jag brukar ha helt för mig själv. Dessutom börjar ni kanske tröttna på mina naturbilder? *blink* Traskar in till Kristianstad city istället och tar en Fantasi-fika (för nya bloggläsare är Fantasi vårt stamfik som finns på riktigt) med guldgossarna Steve och Anton. En gudagod macka med pulled pork, salsa & coleslaw. Och sommarens första glass: vanilj och blåbär. Kaffe och trevliga samtal på detta. Och av bara farten har över två timmar gått. Tack pojkar! När jag går vidare till Tivolibadet blir jag stoppad av två "äldste". Det vill säga 20-åriga barnrumpe-rakade missionerande mormoner. De frågar mig om jag funderat över meningen med livet. Vilket faktiskt var precis vad jag gick och funderade på (och jag är inte ironisk). Jag svarade att meningen med livet för mig är att leva det. Att jag är tacksam för det. Jag pekade på stora Frimurarhuset bakom oss: "- Där är en stor byggnad. Om det är livet så är varje tegelsten en dag. Som tillsammans bygger upp livet. Jag har fikat med trevliga vänner. Denna dagen har varit en trevlig tegelsten i livet." Klyschigt? Måhända! Spontant? Som fanken! Detta har verkligen varit en trevlig tegelsten i livet. Med smak av vanilj och blåbär och med murbruk av salsa och coleslaw. ♥

Inga kommentarer: