fredag 21 mars 2014

Help! - en sprängkåt blogg

Sovit otroligt gott och drömt märkliga äventyrliga drömmar. Pigg och rätt glad idag. Passande att dagens Beatles-album blir Help!. Kaffe innan jag ska till vårdcentralen och lämna prover. Sen får det bli en naturpromenad. Tagit en allergipilla då jag redan i lyan känner hur våren exploderar. Liksom näsan. Naturen är sprängkåt helt enkelt. Vilket hör våren till. Och fredagen om man får tro Nationalteatern. Och det får man ju. Annars blir det en soft fredag hemma i soffan. Musik. Matrester. TV-rester. Gosa med kuddar. Vila näsan. Pank och inget att hitta på. Å andra sidan blir det både årsmöte med Vänsterpartiet Kristianstad och Öppen ScenFröjd i Osby imorgon. På sistnämnda ska jag och poeten, filosofen och Göinge-gudinnan Catarina Carleson läsa dikter och texter någon gång efter kl. 19.00. Mina ska jag tillägna såväl Våren som mamma Lena. Ni är mer än hjärtligt välkomna! Framför scenen eller varför inte på? Även Du har kanske en dikt, historia eller sång att dela med av? Hjärtat ska man inte snåla med! Har jag lärt mig! Ha en fin fredag, mina fina vänner! ♥

Inga kommentarer: