onsdag 19 februari 2014

Röd-grön linslus

Koka linssoppa till tonerna av Cult of Luna... Känns lite smått Umeå-wannabe... men gott ska det bli! Och postrock-hjältarna i fråga ska man få återse på Debaser Medis i Stockholm i april! Röd-grön röra! Bokstavligt talat! Gröna linser, krossade tomater och djävulusiskt het röd chiligegga! Hackad lök och potatis! Om jag var en potatis skulle jag vara en Asterix: liten, röd och naggande god! Hittar inte receptet och resultatet blir den godaste linssoppa jag lyckats skapa! Som räcker i flera dygn! Värmer magen och rensar bihålan i gråa februari! Vissa kallar mig en linslus! Själv tycker jag att det låter som en slags mjölbagge som kryper bland linserna i skafferiet! Ingen Luther eller Jante ska komma och osynliggöra mig! Jag bjuder på mig själv! Och en rykande het mättande mustig röd-grön linssoppa! Värmande i vintern och stärkande inför valet i höst! Först kommer dock en vår och en sommar! Bon appétit!

Inga kommentarer: