tisdag 28 januari 2014

Under det vita täcket

Jag har en ritual: varje gång jag fått pengar och betalat mina räkningar går jag ut och äter en god lunchbuffé. Sen kan jag leva på knäckebröd och kranvatten. Idag hade jag turen att få Steve med mig på kinabuffé. Efteråt gick vi hem till honom och tittade på den utmärkta filmen om Monica Z till tända ljus, kaffe och varm kanelbulle. Filmen förde onekligen tankarna till filmen om Cornelis. Och då vi avslutade med filmen om Eddie Meduza insåg man att det nog är vettigt att hålla sig till kaffe ibland. På väg hem virvlade puderfin snö i den ljumma vinden och skapade ett vackert täcke att trampa. Äntligen lite sagovinter. Jag lägger mig väldigt tidigt under sängens täcke och lyssnar på Halfords skiva med vintersånger. Med en bok om varvsarbetares minnen. Ett släkte som nog inte låg under täcket trots att snön blåste betydligt hårdare och kyligare än detta. Fast just nu varken är eller vill jag vara en hårding. God Natt!

Inga kommentarer: