söndag 19 januari 2014

Jämställdhet

Nästan ingen tjej jag känner röstade på Alliansen 2006 för att "Reinfeldt hade så fina ögon". Klokt. Nu efteråt är det konstaterat att kvinnor har tappat 20% i lön mot männen under borgarna. Medan folk demonstrerar för att ändra lagstiftningen så att samtycke ska gälla vid samlag debatteras det om "jämställdheten gått för långt". Själv väntar jag på att få veta vem nästa av mina kvinnliga bekanta är som fått revbenen knäckta av en "pojkvän" eller tvingats till självsvält av sina "medsystrar". För den delen kan jämställdheten inte gå för långt. Antingen är det jämställdhet eller inte. Och vi har en lång väg kvar att vandra. Jag är feminist. Jag är man. Jag är stolt. Över att vara feminist. Över att vara människa. Och jag tar heller ingen skit.

Inga kommentarer: