torsdag 26 december 2013

Under det rosablommiga täcket (tankar efter julens mys)

Inatt har jag sovit som Törnrosa. Drömt magiska drömmar om allt från fantastiska fantasy-miljöer till eggande erotik. Och jag börjar känna mig pigg, glad och lite kaxig efter alla slöa juldagar. Längtar efter lite "vardag" och "vanlig helg" innan nyår. Om det ska bli lite jävlaranamma av nya året så gäller det att peppa... Är dock väldigt nöjd med julens mys. Och det är ju inte riktigt slut än. "Finns det ett liv efter julen?" frågade grisen. Jo då! Hemma i lyan slänger jag på kaffe och Sandinista! med The Clash. Efter betalade räkningar inser jag att nya året får börja på sparlåga. Men man kan ju alltid läsa en och annan bok. Lunka och landa i vardagen. Och ja, lite julmat fick jag hem från sin ömma moder. Jag ska nog överleva till Knut!

Inga kommentarer: