lördag 28 december 2013

Julafton - ett tack till mina kära och nära! ♥

Julafton firades hos lillasyster Emma i Olofström. Med ett par innetofflor på fötterna ville man knappt lämna den inglasade altanen. Flera generationer möttes. Men då jultomten kom med klapparna innan maten för att förebygga barnslig otålighet blev nog de allra flesta barn. Åtminstone blev jag det då jag trots att jag inte varit särdeles snäll plötsligt fick en massa klappar: en tröja, ett armband och två kulor äkta kakao från Dominikanska Republiken, julkaffe, Baileys-chokladkulor och hallondödskalle-glögg samt en mugg - vintermyset är räddat! Sen vankades det julbord och andra gotter. Alltid lika kul att att träffas alla tillsammans. Knytkalaset knöt oss samman i en kul och trevlig afton. Julafton rent av. Tack mina kära och nära! ♥

Inga kommentarer: