onsdag 13 november 2013

13 (november)

Onsdagen den 13:e 2013. Lyssnar på skivan 13 med Black Sabbath. Men jag är inte vidskeplig när det gäller det numret. Tvärtom. Min höstförkylning börjar avta och nu försöker jag förebygga höstdepp. November är en brutal månad. Helt plötsligt kommer mörkret och kylan på en gång. Med ens är träd och buskar kala och döda. Förra hösten, inklusive november, var dock fantastisk. Jag hade kul jobb, åkte två (varav en dubbel) rockkryssningar, jag släppte min bok med en följande mini-turné, jag medverkade i radio, jag hade vettig inkomst, åt ute och levde la dolce vita... det är således inte november i sig som måste vara deppig. Just nu ska jag försöka pynta det fint i ekorrhjulet. Bildligt då. I vardagen som inte ska få fånga mig i hopplöshetens järnnäve. Jag söker lite jobb innan jag promenerar till gymmet för att svettas bort lite skit från kropp och tanke. Jag har böcker att läsa som rör och berör. En vän skickade nyss ett mess, tänkte på mig och ville träffas. Jag har det bra. Och bättre ska det bli. Ska ut och ta tillvara på den lilla stund av sol som faktiskt är. Men först lite svart kaffe och Black Sabbath. Som jag faktiskt ska se i Köpenhamn om ... låt mig se ... 13 dagar!!!! (Bilden är dock från i somras!)

Inga kommentarer: