onsdag 30 oktober 2013

Profitskolan (man får ju inte säga Greger)

" - Det är som ett ruttet äpple bland andra äpplen, säger Greger von Sivers på Profilskolan om barn med adhd. – Idag hade jag omedelbart om jag sett de här eleverna: swisch! – särskild grupp, där ska ni vara! De får inte beblanda sig med... man måste skydda de fina eleverna.... – För det där blir som en cancersvulst. För de här är ju ganska tuffa de här killarna." Tyvärr är han inget ensamt ruttet äpple i vårt svenska friskolesystem där pengar och vinst går före elever, personal och ansvar för våra skattepengar. Borde kanske döpa om sig till Profitskolan? Med vinstmaximering som profil? Enbart "fina" elever som inte behöver någon skola alls? "Om skolans nya musiklinje, där han vill ha viss sorts musik: – Så jag vill vara på den högtoniga sidan. Inte det här, inte den där jävla skiten som de håller på med, rap och våldtäkter. Man får ju inte säga neger numera, men den här svarta musiken då nej nej... Inte rap och death metal och allt vad det heter, den där äckliga destruktiva musiken, den vill jag ju inte ha i skolan. Då får vi problem och då får vi de här med kepsarna bak och fram och som ska rappa. Nej då kan de hålla på och rappa borta i Tensta och elda upp bilar där istället för här, tycker jag. Fast det här har du aldrig hört mig säga men det är vad jag tycker." Nu vill jag, och de allra, allra flesta svenskar, vara på den högtoniga sidan och säga: swisch! - så långt ifrån skolan som möjligt, där får ni vara! Man får ju inte säga Greger och köra personangrepp numera, men ni vet vilka ni är. För ni är ju ganska tuffa. Ni får inte beblanda er med de fina unga människor alla våra olika och unika elever är. För ni blir som en cancersvulst. Äckliga och destruktiva. Ni kan hålla er på en öde ö någonstans och elda skattepengar. Eller allra helst hålla er borta även från dem. Det här har ni hört mig säga och det är vad jag, och nästan alla, tycker.

Här ratar vd:n "dåliga" elever

Rektorn om barn med adhd: en cancersvulst

/

Inga kommentarer: