torsdag 24 oktober 2013

Bra stämning

Där björkarna susa ... vårvindar friska ... eller var det höstvindar? När jag gick hem från badet igår kväll var det en brandgul måne och femton grader varmt. När jag promenerade åt andra hållet idag blåste vindarna varma. Funderade först på att byta mitt gympass mot en skön naturpromenad. Vilket kändes skönt att inte göra då ett plötsligt regn piskade fönstren där jag svettades på min crosstrainer. När jag besökte Steve efteråt steg två vackra regnbågar över hustaken från fönstren i vindsvåningen. Magiska regnbågar som skulle få Ronnie James Dio att gå i taket och Vladimir Putin att gömma sig i garderoben. Jag blev bjuden på en gigantisk gyrosrulle med pommes som jag lär stå mig på ett dygn. Detta till Özz Nujens i dubbel mening kungliga show Dålig stämning på DVD. Hann nästan se klart Maffiabröder innan jag vände tillbaks till badet för arombastu, bubbelbad och ett par längder i bassängen. Promenad hem i varm luft och strilande regn. Nu lite ny Burzum och ventilation av dagen hemma i soffan. Jag har även hunnit med lite räkningar och vardagsbestyr. Men det saknar jag förmåga att skriva lyriskt om och lämnar dit hän. Det har varit ännu en höstdag som blivit riktigt fin. Som en vanlig torsdag i livet ska vara. Stämningsfull. Bra stämning.

Inga kommentarer: