torsdag 19 september 2013

Dagbok i en vaken människas liv. Martins dagbok

Torsdag. Jag steg inte upp före väckarklockan. Jag ställde inte ens alarmet, men var uppe före klockan åtta ändå. Pigg och nyter. Drack kaffe och insöp nyheterna via TV och nättidningarna. Lämnade prover på vårdcentralen. Besökte Boservice och fick en ny nyckel till tvättstugan. Körde två maskiner tvätt. Röjde upp lite och källsorterade. Handlade ekonomiskt så jag har mat en vecka till. Plöjde igenom en hög tidningar och tidskrifter. Satte upp en fin dikt med livsvisdomar jag fått av en elev på dörren. Promenerade i solen. Gymmade för fjärde dagen på raken denna veckan. Svettades i bastun. Småmediterade i bubbelpoolen. Sörplade i mig en burk Soldatens ärtsoppa då det ju är torsdag. Diskade. Tar del av kvällens samhällsprogram på TV medan jag sorterar strumpor. Skriver lite bloggdagbok innan jag vilar lite inför en månskenspromenad på fältet. Sen lägga mig och somna till en god bok. Imorgon blir det en tredje maskin tvätt. Jag ska städa lite då det är fredag. Promenera och ta ett gympass till. Vara pigg och nyter, snäll och nykter. Söka några jobb jag har hittat. Läsa. Softa soffa. Det känns härligt och uppiggande att göra lite nytta ibland. Och jag tänker på hur trött och sömnig Reinfeldt ser ut. Han skulle nog må bra av att vara arbetslös ett tag.

Inga kommentarer: