tisdag 9 juli 2013

Hovnarrar

" Sverigedemokraternas ordförande i Östhammar Mikael Rahm upprörs på SD:s officiella hemsida över att MP:s representant ifrågasätter fördelningen av idrottsstödet mellan den mansdominerade ishockeyn och den kvinnodominerade ridningen. Rahm inleder inlägget i sann SD-anda med att ifrågasätta varför det ska läggas lika mycket pengar på kvinnodominerade idrotter: `Vad man vill uppnå är inte riktigt klart, men det mesta tyder på att man vill ha en mer jämt könsfördelad spridning av kommunens pengar än vad som sker idag. I högerspalten på artikeln kan man se könsfördelningen, vilket tydligen och av någon märklig anledning är viktig.... Men om vi nu funderar lite på vad det handlar om, att stödja idrotter, kan väl inte ens Kerstin Dreborg (MP), tillstå att ridsport är en idrott. Sport kan jag tillstå, men inte idrott. Idrott eller lagsport där det krävs fysiska insatser kan jag acceptera som idrott. Fotboll, innebandy m.fl. där vi pratar om fysiskt idrottsutövning inkluderas, men definitivt inte ridning.´ " Då jag själv aldrig skulle lyckas ta mig upp på en sadel kan jag inte påstå att Rahm ljuger som en häst travar. Jag tror enbart att han inte har alla hästar i stallet. Jag tror inte att Sverigedemokraterna är hästfientliga. Jag tror enbart att de är "hästkritiska". Och jag tror verkligen inte att Sverigedemokraterna är kvinnofientliga. De är nog bara "kvinnokritiska". Jag rekommenderar starkt Petter Larssons text nedan. Om hur fantastiskt även vi "riktiga svenskar" skulle få om SD fick egen majoritet. Förhoppningsvis kommer vi att slippa den mardrömmen. Jag är inte "SD-kritisk". Jag är SD-fientlig. Fast ibland är de ofrivilligt roliga.

Här är ditt land, Åkesson

Inga kommentarer: