tisdag 30 april 2013

Sista fredan i april - Från champagne-frukost till oxfilé ♥

Jag inledde fredan med champage-frukost på jobbet - på La Coeur de Paris ♥ ! En sång- och dansfågel till elev fick dagen på sig att presentera och visa upp sin "gamla" estet-klass stora projekt: musikalen En dröm i Paris! Shakespeares klassiska En midsommarnattsdröm förflyttas till det glada 20-talets Paris där champagnen flödar, romer dansar och flickor jazzar! Jag blev helt tagen av hur proffsigt det hela var! Varje tegelsten och affisch, frisyr och replik, var genomarbetad i minsta detalj! Så hade det också tagit tid, jobb, blod, svett och tårar! Men det märktes tvivelsutan på min elev, tillika scenograf, att det var värt det hela! Har sällan skådat en liknande stolthet och entusiasm! Musiken var fantastisk och gav mig både rysningar i ryggraden och spritt i benen! Jag var bara tvungen att be om att få ett utbränt ex av mästermusikalen (totalt uppriktigt och inget larvigt elevsmicker)! En promenad genom ett soligt Hässleholm! Hem och vända! Och snart satt man ånyo på tåget till Hässleholm! Nu med Steve och Jan-Olof! Stefan Sundström med orkester hägrade! Men först en rejäl middag med oxfilé, potatisgratäng, glass med varma hallon och rött vin! Man kunde lika gärna ha befunnit sig på 20-talets La Coeur de Paris! Detta var dock inne på Kulturhuset! Samma byggnad i vilken vi snart skulle avnjuta konserten!

Inga kommentarer: