måndag 29 april 2013

Now What?!

Så blir det plötsligt "helg mitt i veckan". Fast utan semesterväder. Kallt, grått, ruggigt, regnigt, blåsigt - upplagt för måndagsmys inomhus! Men måste ju göra lite nytta inför arbetarrörelsens stora högtidsdag. Att hänga med Ung Vänster och smälla upp 1 maj-affischer kändes väldigt vitaliserande! Det började med regn och slutade med en vacker solnedgång! Bokstavligt! Och när måndagen börjar säga godnatt sitter jag själv och piggnar till! Till tonerna av Deep Purples nya störtsköna Now What?! En tidlös sprillans ny platta som jag lär skaffa på vinyl. Störtskönt groove och minst sagt variation i musiken. Orgeln slår ut samtliga sinnen. Skivans titel väcker en berättigad fråga: -hur ska jag egentligen fortsätta mitt måndagsmys? Film? Musik? Några mysiga serier? Nu snackar vi lyxproblem på högsta nivå, vänner!!! ♥

Inga kommentarer: