tisdag 30 april 2013

Café Miró - Läckergommens Mecka

Jag har sagt det förut men säger det igen: Café Miró i Kristianstad har den bästa lunchbuffén jag varit med om. Snygg och smaklig. Färggrann och festlig. Ekologisk och närodlad. KRAV- och Rättvisemärkt. Varierande. Idag frossade jag bland annat på sej i feta och pepparrot, "falsk hummersoppa", jägargryta på hjort, bönor och kronärtskocka. Spännande hembakat bröd till. Läckergommen i en kan för en billig peng mumsa bra och lyxig mat av högsta kvalitet. Som dessutom är politiskt korrekt utan att vara ett, för en hängiven köttälskare, trist vego-ställe. Dessutom är det placerat mitt i Regionmuseet. Ett gratismuseum mitt i city med en massa spännande utställningar. Som dessutom rymmer en Konsthall som har bjudit på allt från Miró till Sara Granér. PS! Ekologiskt kaffe ingår i buffén! DS!

Inga kommentarer: