lördag 27 april 2013

Bullfest hela dan!!! ♥

Jag vill inte slå mig för bröstet.... JO! det Vill jag!!! Jag är stolt, rörd och lycklig över att tillhöra ett ARBETARPARTI! Inför första maj på onsdag får vi plocka undan vissa affischer, banderoller och paroller. Som den om "Scan-dalen" när Scan i Kristianstad ersatte fast anställd personal med utnyttjade polacker via bemanningsföretag (och det gamla skämtet om att "Scan skär ner på personalen kom till skam). Jonas Sjöstedt (min gamla "jobbarkompis" med samma Volvo-overall som jag) besökte under sin "Skånska resa" bland annat Scan. Inget media-jippo. "Bara" ett möte med fackliga företrädare från Livs och ett par lokala partiföreträdare. Han tog dessutom upp frågan i riksdagen. Detta var helt enkelt för jävligt. Vissa kommuner har förmånen av att ha vänsterpartister i maktställning. Dessa har svurit att aldrig någonsin agera strejkbrytare i samband med en eventuell Kommunal-strejk nästa vecka. En berättigad strejk som visar på hur vi inom "det goda samhällets" ramar betraktar inte minst kvinnor som skit. När man glömmer bort klassfrågan blir perspektivet skevt. Då ställs människor i skiten mot varandra. Då ser stropparna där uppe till att vi röstar rasistiskt istället. Men det ska vi sluta med. Vi ska skapa ett samhälle där alla får plats. Där vi inte bara delar på samma kaka. Där vi dessutom alla är med och bakar samma kaka. Bullfest, bullfest hela dan!!!! ♥

Inga kommentarer: