tisdag 5 mars 2013

Var hälsad vackra Vår! ♥

Vad gör man en regnig och trist sommardag? Man badar vedbastu och springer ut naken i regnet! Om man kan vill säga. Själv gjorde jag det en vecka i augusti. Då jag besökte broder Daniel med familj i "den gamla skolan i skogen" i djupaste Ångermanland han lagt vantarna på. Nu tycks lyckosten vara tillbaka. När jag såg bilden i förmiddags önskade jag vintern tillbaka. Tänk att elda på rejält i bastun och sen ut och rulla sig naken i snön! Avunden släppte dock då jag tog en solig vårpromenad till stan. Eller satt hemma på balkongen och lunchade på min "tager vad man haver"-korv stroganoff med 2 x Brämhult (blodapelsin och blåbär/svarta vinbär). Fick riktigt härliga vitaminkickar. Eller var det vårkänslor? I vilket fall behöver jag såväl sol som vårglädje just nu. Vintern har varat länge. Varit vit och vacker. Men just nu säger jag gärna farväl till vintern. Eller åtminstone på återseende. Var hälsad vackra Vår! ♥

Inga kommentarer: