måndag 11 februari 2013

Legolasagne

Lagar lasagne på spisen och lyssnar på Simon & Garfunkel på LP. Bättre än Findus och Sean Banan. Allt tjöt de senaste dagarna har gjort mig grymt sugen på lasagne. Har tidigare testat att göra lasagne på lamm och på struts. Ikväll blir det vanlig blandfärs. Ko och gris då (en s.k. "kris"?). Fast 50% häst och 50% åsna borde väl bli 100% mula? Nåväl, tycker att min egen lasagne är godare än mikro-skräp (där jag rent av föredrar vegetarisk). Jag har inget emot att mumsa pålle. "Ha Legolas på mackan" (generationsskämt - Legolas var en travhäst innan det blev en alv). Köpte rent av rökt hamburgerkött idag. 95% häst och 5% tillsatser.... Det är dock lite kul att Findus på sin hemsida menar att "personalen är deras viktigaste ingrediens". Personalnedskärningar är frukostmat när statsministern hävdar att vi inte längre har några industriarbetare.... You can FIND US here.... (Ursäkta nivån på mina skämt; har nyligen besökt Göteborg. Men jag undrar var statsministern har hållit hus?!)

Inga kommentarer: