torsdag 21 februari 2013

Kultur (Oskuldsfull fånga dagen-blogg)

Stiger upp vid åtta. Pigg och utvilad. Uppstigen fast jag både är ledig och förkyld. Sovit riktigt gott. Ett gott tecken. Denna dag ska tas tillvara på. Börjar med kaffe med vispgrädde, Stefan Sundströms nya och en surfrunda. Publicerar tre nyskrivna dikter i bloggen. Får en "gammal klassiker" uppläst av Ewa Häger i Radio Roslagen (som jag missat försökt ringa upp mig under direktsändning).

God Morgon Roslagen

Mailar tidningen Flamman och frågar om de är intresserade av att recensera min bok. Får väl se om de nappar. Kan Internationalen så borde en tidning som står mitt eget parti närmare kunna. Men jag får helt enkelt se. Får plåga Facebook så länge. Försöker knyta lite kontakter mellan kulturlivet i norra Skåne: Vårelden (kulturdag) i Perstorp och Catarina Carlesons bok-release helgen efter. Får helt klart bli en kulturdag idag. Känns bra! En sån där vanlig jävla dag man bara tar och fångar och bara gör till sin egen! ♥ Sitter på Fantasi och fikar med Steve och kusin Lotta. Pimplar kaffe som en äkta bohem iklädd kavaj och Holy diver-tischa. Hem och "softa". Turbonegros senaste mästerverk Sexual harassment som tung vinyl på grammofonen. Skakar lite lätt min skitmaskin. En stor grogg i näven. Läser klart OKEJ-boken och uppfylls av nostalgi. Som om mellanstadiets oskuldsfullhet och pubertetens (lika oskuldsfulla) hormonsvindel var igår. Och det var det ju. Sam Fox är en ikon såsom Madonnan för den kristne. Kvällen är ung och imorgon har man "sportlov". Så här sitter man och bloggar oskuldsfullt under en gyllene kultur-torsdag. SKÅL!!!!

Inga kommentarer: