torsdag 14 februari 2013

Kan mycket små människor flyga?

"Man kan ta grabben från förorten, men aldrig förorten från grabben." Jag blev otroligt berörd av Jag är Zlatan Ibrahimovic. Det kan vara ännu en sån där litterär milstolpe som förändrar hela ens liv och självbild. Jante kan brinna i helvetet för evigheters evigheter. Suga min ***. En liten människa som har fått kämpa sig fram har rätt att få flyga. Ingen ska få beröva en annans vingar. Alla är unika och har rätt att bli världsstjärnor på sitt alldeles eget vis. Avundsjuka och missunsamma människor kan ruttna. Det är ju ändå det de håller på med. De som vuxit upp med en silversked nertryckt i halsen kan kosta på sig att vara malliga och "ödmjuka". Jävligt "storsint". De som tvingas att slåss ur underläge har inte råd med sån lyx. De måste tro på sig själva. Jag kommer aldrig mer att låta någon sätta foten på mig. Med eller utan dubbar. Man kan ta grabben från förorten, men aldrig förorten från grabben!

Inga kommentarer: