tisdag 12 februari 2013

Farewell, Tuesday ♥

Farewell Angelina. Kärleksfullt knastrig LP med Joan Baez. Vackra Dylan-sånger med vacker kvinnlig röst. Ferré. Vacker folksång. Engelska, franska och tyska. Pete Seeger. Sagt Mir wo die Blumen sind (Where have all the flowers gone). Kaffe och lite mörkt choklad då jag har slut på bröd. Kalla mig gärna en hippie. Det bjuder jag på. Och här bjuder jag på en riktig hippie-älva: Melanie Safka! ♥ Till er alla, denna tisdag i livet! ♥

Melanie - Ruby tuesday

Röjer lite i lyan för samvetets och åtkomlighetens skull. Lyssnar på musik och bara njuter. Njuter av den sagolika vintern. Vem vet hur länge vi får behålla den? Arbetsförnedringen besöks. Domus. Makaroner och köttfärssås. Skogaholmslimpa. X-tras toapapper. Står man sig bra på en vacker vintervecka. Ikväll ska jag besöka badet och basta. Läsa. Fortsätta att lyssna på musik. Bara njuta. Det är vardagarna som går som är Livet! ♥

Inga kommentarer: