tisdag 29 januari 2013

Vertikal slummer

Dödstrött. Men hellre det än livstrött. Ont i magen och svider i ögonen. Pallade inte bad och bastu ikväll. Skönt att gå och lägga sig och "vila middag" 3 timmar istället. Slumra och drömma. Medan jag non-stop lyssnade på 3-4 Cult of Luna-skivor. Perfekt drömsk musik. Bara skönt med lite ångestladdade inslag. Känner mig genast bättre och piggare. Nu ska jag steka laxburgare så jag får lite mat i mig innan sängdax. Snart ska man ju upp igen....
Hur är då nya Vertikal som jag äntligen, äntligen efter åratal av väntan har lyssnat på? Tja, jag är inne på andra lyssningen. Mörkt och ödesmättat. En experimentell låt på 19 minuter varvas med stenhårda inslag påminnande om riktigt gamla dar... Krautrockigt flum... Alldeles, alldeles underbart. Och om mindre än en månad ser jag och Andreas dem uppe i Stockholm. Längtar, längtar...! ♥

Inga kommentarer: