fredag 25 januari 2013

Du ger mig min morgon

Igår morse var jag med lite i Godmorgon Roslagen igen. Där jag numera inte bara (känns jättestort och verkligen inte "bara") sen flera månader tillbaka får mina bok- och bloggtexter upplästa. Numera blir jag själv uppringd varje torsdagsmorgon och får med förkyld röst kommentera och diskutera texterna med en skarp och klok programledare. Denna gången var frågan om hur Sverige lever upp till FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna vad det gäller arbete och social trygghet. Var lite mer "politiskt" än i vanliga fall där det brukar bli mycket "lycka", "må bra", "njuta av vardagen" och liknande (som ju också är politiskt).

Godmorgon Roslagen

Tack Ewa Häger för att jag åter fick äran att vara med i ett jättebra radioprogram med intressanta diskussioner och skön musik! Du ger mig min morgon - du ger mig min dag!

Inga kommentarer: